K hlavním cílům výchovně-vzdělávacího procesu v mateřské škole patří rozvoj samostatnosti, zodpovědnosti a sebeobsluhy. Velký důraz je kladen i na rozvoj pohybových dovedností. Denní řád v mateřské škole je flexibilní a umožňuje reagovat na aktuální situaci, na potřeby pobytu venku a odpočinku s ohledem na tříhodinové intervaly mezi jídly. Školní jídelna je součástí mateřské školy. Děti jsou každodenně dostatečně dlouho venku a mají dostatek volného pohybu. Délka pobytu venku je ovlivněna potřebami denního programu a podnebnými podmínkami. Pro dítě předškolního věku je daleko důležitější, jak se v mateřské škole cítí, než to, co umí a zná, neboť poznatky je možné doplnit i později, avšak pozitivní životní zkušenost, kterou dítě v útlém věku získá, je nenahraditelná. U nově přijatých dětí je možné domluvit adaptační pobyt a umožnit tak bezproblémový přechod z rodinného do školního prostředí.
Spolupracujeme s rodiči, pedagogy Základní školy Mirošov, Knihovnou Mirošov, SDH Mirošov, Domovem Harmonie a dalšími sdruženími a spolky města. Podílíme se aktivně na akcích města Mirošov.